..

 " How much pain can one take? Maybe now Michael they leave you alone "
Marlon Jackson.



För mig är Michael mer än en stor stjärna som sjunger&dansar bra, han är en förebild.
Han har bevisat för världen att kämpar man, lyckas man.
Han har kämpat för allt och han förtjänar verkligen det bra han har fått vara med om.
Men allt dåligt, hur orkar man med allt han fått gå igenom?
Hur kan ens folk hålla på som de gör?
Jag kollade på en persons bilddagbok för ett tag sen, ungefär 2-3 dagar efter hans död,
där han blev kallad "ful äcklig jävla apa" & "vem fan bryr sig om ett peddo?" .
Jag tog åt mig och ändå är jag inte Michael!
Jag blev så sjukt sur.
Visst, alla har vi olika åsikter m.m om Michael, men hur respektlöst är det inte att
kalla en död legend för "ful äcklig jävla apa" & "pedofil" ?
För mig utstrålade han någonting mer än skönhet, han strålade av lycka.
Jag blir glad av alla hans videos man kan se, alla hans låtar, alla bilder på honom när han ler& är lycklig.
Jag tror personligen Inte att han var pedofil, vilket jag ser som omöjligt i mina ögon med tanke på allt han gjort för barn.
Hans turné "Dangerous tour" till exempel, alla pengar han fick in gick till fattiga barn.
Visst älskade han barn, men aldrig i hela mitt liv går jag med på att tro något så dumt och idiotiskt som att
Michael var pedofil.
Jag är säker på att många står på den sidan jag står på också.
Jag hoppas bara att han får den frid han förtjänar nu.
Och att alla respektlösa påhopp nu efteråt slutar.
Michael Jackson var king of pop, han är king of pop och kommer alltid vara king of pop.

Over and out.

Kommentarer
Anonym

Jag håller med dej Jenta om MJ... Pga att han var/är så känd är det lätt att få upp elaka rykten snabbt, orättvist!

POSTAT 2009-07-09 KLOCKAN 20:17:45
jennifer

ja det är jävligt synd att han fick det..

POSTAT 2009-07-10 KLOCKAN 15:33:59
eric

BRA SKRIVET! <3

POSTAT 2009-07-12 KLOCKAN 13:32:08
BLOGG: http://ericsamuel.blogg.se/
vicki

Anledningen jag tror varför han fick de ryktena var för han älskadebara. jämt, allt & alla. och de ungarnas föräldrar behövde cash och sa det, men det visade sig i högsta domstolen i usa elr ngt att det inte var sant, så tkr bara folk borde hålla sig till de. den domstolen som sätter dig vem som helst oavsett hur känd personen är, och michael åkte inte fast. De utnyttjade hans kärlek till max.

Men jag tkr att det stödet & allt de fina snacket borde ha hörts innan han dog, för då förtjänade han det, då behövde han det. nu är det bara så jäkla mkt snack för han dött och då kliver hans vänner fram på hans minnesstund och säger snälla söta saker om honom. ingen av de klev fram när ryktena kom...

POSTAT 2009-07-12 KLOCKAN 18:29:10
BLOGG: http://vickikarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback