18/9

från halv 1 satt jag och emelie och köade, det var redan mycket folk utanför liseberg.  klockan tre öppnade de in, och alla bara sprang till scenen!  där skulle vi sitta ännu 5 timmar, det var mysigt i alla fall. alla dessa håkan-fans, alla låtar man sjunger med i osv.    sen när det var 3-2 timmar kvar fick alla ställa sig upp, och KNÖ som fan, för att vakterna skulle kunna se hur många vi var i en bur ungefär.   självklart fick vi stå där resten av tiden..  folk knuffades, trängdes, trampade en på fötterna hela tiden, verkligen hela tiden!    vid många tillfällen fick man ingen luft och jag blev svimfärdig flera gånger pga trycket.   många fick bäras ut också, synd om dem som har väntat i flera timmar liksom..   tur att de skickade ut vatten hela tiden, annars skulle väl jag inte stått där jag stog. haha!   sen äntligen, kommer DANIEL GILBERT in på scen & fyfan vad jag älskar den mannen asså!  inte nog med att han är gud på gitarr osv, han är het som fan också.  haha (a)
sen börjar de spela, tro&tvivel, och äntligen kommer han in, världens vackraste skapelse, HÅKAN HELLSTRÖM. åh gud,  kan inte beskriva alla känslorna som kom, det går verkligen inte.
men lycka, gud, jag var så sjukt jävla lycklig för första gången på sjukt länge!
självklart började jag gråta efter bara någon låt, det är mig vi snackar om liksom... haha.
hurricane gilbert var väl en av de låtarna jag stog och sjöng&grät till mest under allting.
de började kastas ut konfetti, och gud vad vackert det var.
hela kvällen var vacker.
i slutet tänkte vi gå lite innan, men jag och cd tappade bort emelie så vi stog kvar en liten stund till för att höra på nu kan du få mig så lätt.
och allt bara släppte, jag tappade helt seriöst kontrollen och stog och grät som fan.
kommer inte ihåg senast jag grät så mycket, helt sjukt.
jag har nog aldrig fattat själv hur mycket musiken betyder för mig, men nu inser jag på riktigt att jag klarar mig inte utan musiken.
helt sjukt att jag förra året grät för broder daniel, för att de la av & nu detta året, då lägger håkan av för ett tag.
utan musiken skulle jag nog inte alls kommit såhär långt.
särskilt inte utan håkan.
men iaf, min kväll var underbar.
magisk.
vacker.
allt bra.
love.



kärlek
 


Kommentarer
madde

de låter som en toppen kväll =)

POSTAT 2009-09-23 KLOCKAN 21:57:38
BLOGG: http://imeline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback