Jag är full med ord.

Något jag märkt av är att väldigt många "ungdomar" skryter om att de ska till soc?
Vissa behöver kanske gå dit men varför skryta om det?
Kul att behöva gå dit eller?
Nää... Något är fel tycker jag!
Att gå till soc betyder att man måste ha hjälp på ett stort plan.
Visst, jag går till BUP, men det är inget jag skryter om?
Jaja, tankarna for plötsligt dit när jag läser konstant på facebook och hör folk snacka
om det och typ, aaa men jag ska till soc senare eller uppdateringar typ "soc nu då" osv.
Nog om det!

Fortsättning på 7 days a week nu!

Dag 4 – Mina framtidsvisioner.
Jag vet helt ärligt inte vad jag vill bli, därför går jag estet musik, som är en fortsättningslinje.
Så jag alltså kan lägga till grejer, sen vips kan jag plugga till vad jag vill!
Jag menar, när man går i nian, hur ska man då veta helt fullt ut vad man vill bli?
Tror inte det finns någon faktiskt som kan dra slutsatsen typ "Jag ska bli journalist" eller något annat.
Visst, man kanske är intresserad av just det jobbet just då, men sen då, när man kanske ångrar sig?
Då är det bättre att gå en linje man måste plugga vidare på, Tycker Jag.
Men alla har väl olika meningar om det också.
Jag själv har ångrat mig tusentals gånger, när jag får ta bussen tidigt och sitta och vänta sedan i skolan.
Ååååh, men samtidigt har jag funderat på att gå om ett år för att utbilda mig till frisör eller stylist..
Nu var det dubbelmoral haha... Men jaaa... Ni förstår mig säkert!

Kommentarer
Eleonore

Ja att gå till soc är kanske inget att skryta om. Men är ju bra att det finns för dem som verkligen behöver det! :)

POSTAT 2010-11-23 KLOCKAN 10:13:33
BLOGG: http://fikamed.blogg.se/
emelie

om du går frisör kommer du inte kunna få ett jobb inom de närmsta 5-6 åren :p jag skulle gå frisör, men det utbildas för många frisörer. just nu är de 2000 utbildade frisörer i bara göteborg som inte har något jobb.. så det är ingen bra ide jenta.. :(

POSTAT 2010-11-25 KLOCKAN 23:31:32
BLOGG: http://plimplom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback