förändring

satt nyss och kollade på foton på mig själv på facebook, det är rätt jobbigt faktiskt haha.
att jag har varit en sönderblonderad liten fjortis med push så tuttarna sitter vid hakan.. fy.
min förändring har blivit till det bättre, hoppas jag, tycker jag i alla fall haha.
och bara för att visa min STORA FÖRÄNDRING visar jag lite kort genom tiden på facebook.
skriver lite historia om det jag minns runt just dessa tillfällen då korten tagits.
min första bild på facebook kom i september 09, mitt hår var jätte slitet, gick knappt att blåsa det för då smälte det lite i topparna.... hade ofta fläckar i ansiktet för jag tyckte min lite för mörka sminkning såg asbra ut, jag blev ju brun!
dock gömdes det en sjukt osäker tjej bakom allt, skulle alltid synas, alltid vara i centrum. men jag kommer ihåg att jag kände mig konstant ensam.
okt 09 ja, ni ser ju... visar BH:n i en tubtop?????? en sak att ha band på, men ja..  jag började bli mer och mer onöjd med mig själv, försökte gå ner i vikt osv. that was soo wrong, jag var en smal tös på väldigt få kilon vilket inte syns på just denna bilden men det finns fler. jaja.
december, hade jättevitt hår, ser kanske inte ut så på bilden men ja.. det var vitt som snö typ. haha. jag älskade mina bröst men hatade att dem blev mindre pga mina försök till viktminskning, vilket bara förstörde det jag faktiskt var helt okej nöjd med.
februari, detta kortet var jag väldigt nöjd med kommer jag ihåg, nu när jag ser det ser jag ut som en sönderblonderad brud med waaay för små tuttar och självförtroende för att det skulle se bra ut.. självhat var vardag, jag gick inte till skolan, skötte mig inte hemma, ingenting. jag hatade mig själv, för vem i hela världen kunde någonsin kunna älska en sån som mig?
maj, dränkt i foundation, sugmärken på tuttarna av vänner och dåvarande pojkvän. vita kajalen behöver jag nog inte ens nämna...  jag vet inte varför jag kom in i just denna perioden, kanske för att passa in bland alla andra medans jag själv svävade uppe på mina moln och blåste såpbubblor i tankarna.
juli, hade börjat använda löshår tuff som jag var. var på photoshot med cissi detta tillfället då detta kort togs efteråt hemma haha. jag trivdes väl sisådär med mig själv, jag mådde bra just då. jag var helt okej enligt mig själv.
sep? fortfarande jätte osäker på vad jag själv trivdes i, vid just denna tidpunkten började jag hitta mig själv lite, men försvann fort in i osäkerhet när jag inte hade likadana kläder som alla andra, tänkte som alla andra, sa som alla andra. jag stod alltid ut på något sätt, jag fick aldrig synas som mig själv.
okt, tog massor av bilder och denna var väl en av de typ 5867306 bilder jag blev nöjd med. varför vet jag inte, för nu tycker jag inte den är särskilt söt om man jämför med dem andra jag tog HAHA.
oktober återigen, tog hål i läppen, var självdestruktiv & självhatet var gömt långt in i själen. jag hade ständigt något att klaga på, någonting var alltid fel. allting var fel.
2010, januari. började trivas mer med mig själv och klädde mig därefte. ingen skulle få trampa på mig mer.
februari, just denna kväll då fotot togs har en av de top 3 värsta minnen i hela mitt liv, jag blev så extremt sårad. men visst hade jag kul innan. dem som står mig nära vet vad jag menar.
uschiamej att jag föll fel.
mars, cambilder. började tycka om mig själv mer, tyckte att mina nyckelben var charmiga, de syntes, bröstbenen syntes. jag var nöjd.
trivdes mer med mitt utseende, mådde väldigt dåligt inombords.  men som vanligt struntade jag i att säga något till någon och var bara idiotisk.
april, jag kommer ihåg att jag fick med jassan på att börja försöka gå ner i vikt, idiotiskt med tanke på hur vacker hon är. det var väl det att jag visste att jag inte skulle klara det på egen hand. sad but true, jag har varit ett viktfreak all my life.
maj, bilden är ifrån kvällen då jag föll alldeles på tok för långt ner i mig själv och grundade en botten på att allt var mitt fel. men just vid detta tillfälle var jag så jätteglad som jag faktiskt brukar vara. så det var ett bra minne, just vid detta fotot.
juni, hade utklädningsdag i skolan. senare fick jag ett sammanbrott då jag pratade med personen som en gång fått mig att må så dåligt. men allt gick bra och vi blev och är vänner nu. skönt och bra för min själ.
juni igen, skolavslutning. gjorde något jag aldrig trodde jag skulle våga, ändra hårfärg och raka ena sidan.. det var hemskt, jag satt och grät när frisören gjorde det haha.
juli, jag var på arvikafestivalen och det är något av det bästa jag någonsin gjort, var där med underbara människor och träffade underbara människor. jag var lycklig helt enkelt.
augusti, att trivas med sig själv blev ett faktum för mig.
och nu, jag är en självständig person med drömmar och mål. om jag kollar tillbaka för ett år sen såg jag inte en framtid med mig själv. jag är så jävla bra nu. ja

Kommentarer
A.

Så länge man tror på sig själv kan man gå hur långt som helst. Och en fin tjej som dig ska inte lyssna på skitsnack. Sen vet du ju hur lilla edet är.... Och klart du är bra nu:)! <3

POSTAT 2010-09-30 KLOCKAN 23:42:49
Emma Andersson Nilsson

Love you!

POSTAT 2010-10-01 KLOCKAN 14:00:40
BLOGG: http://emziye.blogg.se/
l'

<3 fina du jenta

POSTAT 2010-10-03 KLOCKAN 14:10:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback